26 feb. 2013

Bokrea 2013

Yes! Nu har böckerna som jag beställt på årets bokrea kommit. Utbudet var ju inte så stort sett till mina intressen och vad jag redan hade. Så smidigt att slippa gå och trängas. Få se om jag kanske går en liten sväng till helgen när det lugnat sig och jag kan ha någon med :) 

Årets inköp faller inom tre kategorier.

Kokböcker
Är inte vegetarian, långt därifrån, men jag har mer och mer börjat uppskatta att ha en eller flera vegetariska dagar i veckan. Bra för både hälsa och plånbok. Hittade dessa som lite inspiration och  vägledning.

Njut av vegetariska rätter - En samling med läckra recept 
Mat på minuten - vegetariskt av Dana Jacobi









Stickning
Lärde mig sticka i höstas efter att ha virkat och broderat i många år och nu är jag fast. Perfekt sysselsättning för händerna när jag lyssnar på audiobok, om jag inte ska ge mig ut förstås. 

Vampyrstickning av Genevieve Miller
Roligt att sticka - En stickbok för dig som är nybörjare av Malin Larsson
Sticka i romantisk stil av Inga Walloe Pantzar & Ditte Larsen








Sist men inte minst...

Skönlitteratur
Alla utom Erikson är nya bekanstskaper. Läste Illdåd av Erikson genom booked förra året och blev jätteglad att se att bok ett i serien fanns på rean. Kallentoft kändes det som det var på tiden att jag provade som stolt öschötte och uppväxt i Linköping. Harris och Dübell hade jag inte koll på alls, men lite risker ska man ju ta lite då och då, hur kan man annars hitta nya favoritförfattare.

Cross  av James Patterson
Bländverk av Thomas Erikson
The Ghost av Robert Harris
Höstoffer av Mons Kallentoft
Djävulsbibeln av Richard Dübell

2 kommentarer:

  1. har du sett den här, Anna?
    http://mrscalloway.blogspot.se/2013/02/literary-knits.html
    något för den läsande och stickande...

    SvaraRadera
  2. Nej det hade jag inte gjort. Den verkar ju urhäftig :)

    SvaraRadera