20 feb. 2013

Nya böcker!

Fick hem lite böcker som råkade slinka ned i den digitala varukorgen när jag beställde böcker inför bokrean. Dessa hade bra pris utan att vara på rean och eftersom jag varit sugen på dem alla ett tag var det bara att slå till.

Gone Girl pratade de om på radion för ett tag sedan och hamnade direkt efter det på min "att införskaffa" lista.

Beautiful Creatures har jag mest hört om filmatiseringen men kände att jag ville läsa boken och se om den är bra, förhoppningsvis har jag början till en ny serie i så fall.

Sist men inte minst Les Mis. Blev mäkta förvånad när jag insåg att;
1. det inte verkar finnas någon svensk översättning att köpa, senaste jag hittade var från 1998 och att den inte är i tryck längre. Mycket märkligt dels för att det är en klassiker allmänt och dels på grund av filmatiseringen nu.
2. ingen av de bokförsäljare jag tittat på hade den på rean. Nu är det ju allmänt oerhört dåligt med skönlitteratur på engelska på bokrean (förstår inte varför jag blir lika besviken varje år, borde lärt mig vid det här laget). Men återigen, det är en storfilm som är på bio just nu så man borde kunna tänka sig att det finns intresse att köpa och läsa den.
Tyvärr är ju inte min franska så bra att jag kan läsa den i original, och vilket språk det blev i översättning togs lite ur mina händer som sagt. Ser fram emot att sätta tänderna i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar