9 juni 2013

Köpenhamnsfynd

Har varit i snabbvisit i Köpenhamn. Huvudanledningen vad att hälsa på farfars syster, även om hon är pigg så är hon 93år så det gäller att passa på.



Men man kan ju inte resa till Köpenhamn utan att slinka in på favoritbutiken Faraos Cigarer. Köpte Treasury of the Lost Litter Box av Darby Conley. Älskar Get Fuzzy så blev jätteglad när jag hittade en som jag inte hade.
Gick även förbi en helt underbar butik, Taschen, som jag inte hade koll på tidigare. Inte så stor, men hade kunnat gå där hur länge som helst. Jättemycket snygga böcker, och STORA böcker. Blev bara en liten ynka som jag inte kunde stå emot, (skulle ju tyvärr åka tåg hem) Alchemy & Mysticism av Alexander Roob. Låter ju oerhört intressant,
En plan innan jag åkte var också att jag tänkte försöka ge mig på att läsa en bok på danska. Vi får väl se hur det går men hittade i alla fall Personskade av Elsebeth Egholm på Antikvariat. Tyvärr (eller turligt) så hade de mest på danska så det blev bara en bok. Känner inte till författaren tidigare men det är i alla fall en deckare av något slag, och baksidan var fullt förståelig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar