12 juni 2013

Tag - Sommarläsning

Blev taggad av Sannas bokhylla att göra denna utmaning. Hade funderat på att göra den ändå men tack för tagen :)

1. Vilka fem böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
The White Queen av Philippa Gregory (innan tv-serien drar igång)
Soulless av Gail Carriger (och kanske resten av serien också)
Les Misérables av Victor Hugo (varit sugen sedan filmen i vintras)
Fasanjägarna av Jussi Adler-Olsen (vill fortsätta lära känna Carl och Assad)
The Fault In Our Stars av John Green (eftersom jag är nästan sist med att läsa den)

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Har egentligen ingen sådan på lut. Men kanske Blonde av Joyce Carol Oates för att min far ska sluta tjata om att jag bara måste läsa den (men den är ju så tjock!).

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Min härliga balkong.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Min balkong, eller min soffa om det regnar/är för kallt.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Hoppas mycket på Les Misérables, men kanske The White Queen. Ja eller egentligen vilken som helst av de böcker som "måste läsas" i sommar.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Oj, eftersom jag fullkomligt älskar min nuvarande ljudbok, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson, så får jag nog säga den.

7. Strand eller hängmatta?
Ingetdera om jag ska vara ärlig. Har aldrig varit förtjust i att ligga på en strand när man kan bada bara några meter bort. Har aldrig testat hängmatta så det blir nej där med. Balkong är mer min stil när det gäller sommarläsning.

8. Deckare eller roman?
Lite som att säga vilket barn man älskar mest, men kanske liiite mer deckare ändå.

9. Favoritgenre?
Allra bäst är att blanda friskt.

10. Tagga tre andra!

4 kommentarer:

  1. Även om den jag läser är en förkortad version och jag är missnöjd med det, så måste jag erkänna att jag älskar Les Misérables. Den var mycket bättre än jag hade väntat mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att höra (att den är bra alltså). Ska definitivt slå mig ned med den snart. Behöver bara läsa några mer snabblästa först, känner mig lite tegelstensmätt just nu efter att precis avslutat Anna Karenina.

      Radera
  2. Förresten, här är min "Sommarläsning"! :-) Trevlig sommar!
    http://ciccisbokblogg.blogspot.se/2013/06/sommarlasning.html

    SvaraRadera