21 sep. 2013

Kinghelg dag 1

Här kommer en sammanställning av de inlägg som varit idag på Kinghelgen.

Värdinnan på Fiktiviteter har gjort tre inlägg under dagen; Mer än bara monster, välkommen till en helg om Stephen King!, King och jag, en resa samt Småstaden.

Skuggornas bibliotek skriver om King som skräckmästaren.

Dark Places skriver om Kings förmåga att uttrycka sig bra med få ord i Stephen King, citatmaskinen.

Läsa & Lyssna har lyssnat på Apt Pupil.

Själv läste jag om och recenserade Hearts in Atlantis. En väldigt oskräckig King.

Kim M. Kimselius har skrivit en liten krönika om sitt förhållande till Kingen i Stephen King i mitt hjärta!

Förutom det officiella programmet så hittade jag denna recension av Kings Eldfödd Bokdetektiven.

Det är ju inte utan att jag känner mig inspirerad att läsa mer King just nu, och inte lär det väl suget bli mindre efter alla inlägg imorgon, startar 9.45 hos Fiktiviteter. Glöm inte att titta in då för att läsa vidare om Kingen.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du har sammanställt inläggen här på din blogg :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera