22 nov. 2013

Fredagsenkät

Har sett denna på lite olika bloggar senaste veckorna så tänkte hoppa på.

1. Vilken bok läste du senast?
Percy Jackson and the Battle of the Labyrinth av Rick Riordan. Fjärde boken om Percy och hans vänner som bekämpar antika monster i nutid. 

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Har precis börjat på den sista delen om Percy The Titan's Curse. Efter det blir det nog nyversionen av Sense & Sensibility av Joanna Trollope.

3. Har du något boklängt för tillfället? Dvs är det någon speciell bok du ser fram emot som inte kommit ut än?
Hmm längtar efter nästa del i A Song of Ice and Fire, men det vet man ju aldrig hur länge det blir att sukta efter den.

4. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Ingen aning faktiskt, brukar inte fästa mig vid sånt. En bra bok är en bra bok liksom...

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Sedan jag började bokblogga hittar jag en mängd böcker jag nog inte skulle upptäcka annars. Sedan är det vänner, familj (läs pappa) och min bokcirkel. En annan källa till nya fynd är när jag hittar trevliga 4 för 3 erbjudanden och liknande, då slinker det allt som oftast med något okänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar