26 nov. 2013

Top Ten Tuesday v 48

Eftersom det är thanksgiving i USA denna vecka så handlar veckans top tio från The Broke and the Bookish om tacksamhet:

With Thanksgiving coming up this Thursday in the USA, we thought it would be fun to see what we're all thankful for! This can be bookish or not. It's completely up to you!

Jag har valt att lägga fokus på bokrelaterad tacksamhet.

1. Jag är tacksam för att jag äntligen kom igång med att börja bokblogga i år. Innan hade jag inte ens läst speciellt många bloggar och det har gett så otroligt mycket mer än vad jag kunnat föreställa mig.

2. Jag är tacksam för tjejerna i bokcirkeln som vi format i år. De flesta av oss kände inte varandra sedan tidigare men vi har så otroligt trevligt när vi träffas och diskuterar böcker (och det mesta annat under himmel och jord). 

3. Jag är tacksam för att jag växt upp med en pappa som älskat böcker och som från tidig ålder fick in mig på samma intresse.

4. Jag är tacksam för att det finns bibliotek. Använde de mycket när jag växte upp men inte lika mycket nu mera även om jag borde, inte minst av utrymmesskäl :)

5. Jag är tacksam för hösten, det finns få saker som är så trevligt som att kura ihop sig under en filt med en kopp te och läsa en bok när regnet smattrar mot rutan och mörkret ligger tjockt utanför.

6. Jag är tacksam för att många av mina favoritförfattare fortfarande producerar nya böcker.

7. Jag är tacksam för att jag på allvar upptäckt hur bra ljudböcker faktiskt är. Jag som alltid mått illa av att läsa på buss och liknande har allt som oftast en bok i öronen nu när jag är ute för att ta mig mellan A och B.

8. Jag är tacksam för att jag faktiskt har så pass mycket tid som jag har för att läsa, oftast handlar det om prioriteringar.

9. Jag är tacksam för loppisar/antikvariat och liknande där man kan köpa lästa böcker till en mycket liten penning vilket gör att det är lättare att satsa på okända kort som kan visa sig vara lyckokast. 

10. Jag är tacksam för att det finns så många fantastiska böcker där ute som bara väntar på att bli upptäckta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar