31 dec. 2013

Top Ten Tuesday New Year's Eve 2013

Denna årets sista dag bjuds vi in till ett topp tio av årets bästa:

Top Ten Books I Read In 2013 (overall or you can pick a specific genre if overall is too hard)

Passande nog har jag läst tio böcker i år som fått högsta betyg av mig. Böckerna är i ordningen de är lästa med senast lästa först.

1. Analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson (ljudbok)

2. The Testament of Mary av Colm Tóibín

3. The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald (e-bok)

4. När Findus var liten och försvann av Sven Nordqvist

5. Pride & Prejudice av Jane Austen (ljudbok och omläsning)

6. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson (ljudbok)

7. Wuthering Heigts av Emily Brontë (ljudbok)

8. Feberflickan av Elizabeth Östnäs

9. En tesked jord och hav av Dina Nayeri

10. Utvandrarna av Vilhelm Moberg

2 kommentarer:

  1. Pride & prejudice har jag också läst under året och gillat väldigt mycket. Analfabeten som kunde räkna påbörjade jag men fick ge upp...

    SvaraRadera
  2. The Great Gatsby hörde hemma på min lista också :) Wuthering Heights skulle ha passat in på en sådan lista när jag läste den för ett par år sedan.

    SvaraRadera